Kelebek DesignKELEBEK DESİGN

20 Temmuz 2014 Pazar

Elde boyama cam tereyağlık


Evde ki tereyağlımı boyadım ilk hali alttaki gibiydi, şimdiki hali üstte çok romantik oldu.Bu haliyle çok daha severek kullanıyorum.
Bu aralar boyama işine taktım, ne boyasam acaba diye gözlerim sürekli arayışta, çok sevdim bu işi.
Nasıl boyuyorum acaba merak edip bu işe merakı olanlar için bende çok profesyonel değilim ama sizlere de tarif etmekten mutluluk duyarım.Çok güzel bir hobi hele evimize renk getirdiğini görünce bir de hediye edilince o memnuniyet ve övgülü sözler sizi de teşvik ediyor.
Malzemeler:
Cam obje 
desenli peçeteniz,yada dekupaj kağıdı desenleri
Enamel cam boya,(bende beyaz ve kırmızı renk vardı pembeyi karıştırarark elde ettim.)
Fırça,ponpon fırça
dekupaj tutkalı
Vernik(sprey yada sıvı)

  


Tereyağlık güzelce yıkandı ve kurulandı. Peçeteden desenleri kestim hazırladım.Pon pon fırçayla pembeye boyadım,3kat boyadım.Alt tabağı için önce desenleri yapıştırdım dekupaj tutkalıyla sonra kuruduktan sonra ponpon fırçayla pembeye boyadım 3 kat.Boyalar kurudukça tekrar boyayın, boyama araları en az 2 saat olmalı.
Boyama işleminden sonra boya üzerinde size tarif edilen ısıda fırınlama ya da 21 gün bekleyin tavsiyesi var.Ben fırınlama yöntemini seçtim kullanmak için o kadar gün bekleyemedim.
Dekupaj tutkalı ile peçetelerimi yapıştıdım.Kurudukça bu işlemi 3kez tekrarladım.Sonrası verniklemeye kaldı.Sprey vernikle 5-6 kez yapan bu işlemde evinizin balkon kısmında yapın sprey kötü kokuyor(30cm uzaktan spreyi uygulayın yoksa boya gibi aynı bolgede kalıp akıyor).Sıvı vernik aldım birde onu deniyorum memnunda kaldım.Sonuç çok güzel yine sorularınız olursa ben yardımcı olmaya hazırım.
Kolay gelsin.
Kocaman bir not:Alt tabağı fırınlamıştım yapmasam iyimiş tutkal, boya gibi dalga dalga desen oluşturdu.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder